ميگرن و داروي پروفيلاكسي

با سلام خدمت استاد گرانقدرم دكتر شاه بيگي 🌸استاد من ١٢ آبان خدمتتون مراجعه كردم با سردرد هاي خفيف مداوم غيرضرباندار و ٢ طرفه كه در نهايت تشخيص ميگرن برايم گذاشتيد و داروي پروفيلاكسي :پروپرانولول و توپيرامات گذاشتيد كه مصرف كردم تعداد سردردهام كمتر شدند اما با اين وجود هفته اي حدودا ٢ بار مجبور به مصرف سوماتريپتان ميشدم. 🌸حدود ١ ماه قبل دچار آنفولانزاي شديد شدم و به اين دليل كه نسبتا سردرد هام كمتر شده بود و تعدد دارويي زيادي داشتم داروهاي پروفيلاكسيم رو قطع كردم 🌸الان ٢ هفته ميشه كه مجددا تقريبا يه روز درميان و يا گاهي هر روز صبح بايد سوماتريپتان مصرف ميكنم، 🌸از طرفي فكر ميكنم پروپرانولول باعث بي حالي و ديس فوري ام ميشه (خودم هم ١ سال هست بوپروپيون به دليل ديس فوريك بودنم مصرف ميكنم) 🌸استاد الان چي اوردر ميكنيد برايم؟ آيا پروفيلاكسي ام رو مجددا بايد شروع كنم ؟ (فقط پروپرانولول يا فقط توپومكس يا هر دو باهم؟) يا داروي ديگري كلا؟ 🌸و يا اينكه سوماتريپتان ادامه دهم؟

دکتر شاه بیگی به این سوال جواب داده است

تخصص :

با سلام. شما نباید داروهای پروفیلاکسی را به صورت ناگهانی قطع می نمودید. معهذا درمان پروفیلاکسی دو داروییتان را مجددا از سر بگیرید و مصرف سوماتریپتان را قطع کنید و در اولین فرصت مراجعه بفرمایید.

حامیان مجله